Automatyzacja marketingu korzysta z narzędzi takich jak e-maile, powiadomienia web-push, dynamiczny content czy pop-upy.
Dzięki tej technologii możemy dostarczać treści dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta w różnych fazach procesu zakupowego.
Implementując ją w sklepie internetowym, zyskujemy lepszą komunikację z odbiorcami, podnosimy konwersję oraz budujemy trwałe relacje, które pozytywnie wpływają na wartość klienta w dłuższej perspektywie (LTV).
Im głębiej zgłębiamy zwyczaje zakupowe naszych odbiorców, tym skuteczniej potrafimy przedstawić ofertę idealnie odpowiadającą ich oczekiwaniom.
Reklamy są dostosowywane na podstawie różnorodnych informacji, jakie o klientach zbieramy - od danych behawioralnych, poprzez informacje transakcyjne, aż po etap zakupowy, w którym się znajdują. Proces ten, nazywany lead scoringiem, umożliwia nam optymalizację komunikacji z klientem na wielu płaszczyznach jednocześnie.
Nie ograniczamy się jedynie do personalizowania e-maili w oparciu o zachowania użytkowników. Tworzymy również spersonalizowane kampanie SMS, dynamicznie dostosowujemy treści i banery na stronie internetowej oraz tworzymy wielokanałowe strategie marketingowe.
Dzięki temu możemy lepiej edukować i zrozumieć naszych klientów, a także skutecznie odzyskiwać porzucone koszyki zakupowe.
Pozwala na tworzenie i wysyłanie spersonalizowanych e-maili w oparciu o akcje i zachowania użytkowników.
Tworzenie zautomatyzowanych sekwencji działań, które mogą obejmować wysyłkę e-maili, aktualizacje rekordów i wiele innych czynności.
Automatyczne przyznawanie punktów potencjalnym klientom na podstawie ich działań, co pomaga priorytetyzować działania sprzedażowe.
Automatyczne zbieranie danych od odwiedzających i przypisywanie ich do odpowiednich list.
Integracja z systemem zarządzania relacjami z klientami (CRM) pozwala na automatyczne śledzenie interakcji z klientem.
Tworzenie stron docelowych, które automatycznie dostosowują treść i oferty do każdego odwiedzającego.
Automatyczne generowanie raportów o wynikach działań marketingowych i sprzedażowych.
Automatyczne prowadzenie rozmów z odwiedzającymi stronę, kierowanie ich do odpowiednich zasobów lub osoby w firmie.
Automatyczne dzielenie kontaktów na segmenty na podstawie ich zachowań, informacji demograficznych i innych kryteriów.
Automatyczne śledzenie, jak użytkownicy poruszają się po stronie, które treści czytają i na jakie oferty reagują.
Wysyłanie automatycznych powiadomień do użytkowników w czasie rzeczywistym.
Automatyczne testowanie różnych wersji e-maili, stron docelowych czy innych treści w celu optymalizacji wyników.
Automatyczne ustawianie zadań dla zespołu sprzedażowego czy marketingowego w oparciu o działania i zachowanie klienta.
Źródło: 25 najciekawszych statystyk dotyczących oprogramowania do automatyzacji działań marketingowych, 10/2020. Link.
Oszczędzaj czas i budżet
Marketing Automation przede wszystkim przynosi oszczędność czasu i środków. Zamiast manualnie wysyłać e-maile do klientów i analizować ich reakcje, system robi to za Ciebie, precyzyjnie dostosowując przekaz do oczekiwań odbiorcy. Po sfinalizowaniu zakupu klient otrzyma automatyczne powiadomienia, np. o potwierdzeniu transakcji czy statusie wysyłki. Tymczasem Ty możesz skupić się na priorytetowych działaniach.
Poznaj swoich odbiorców
Narzędzia do automatyzacji marketingu umożliwiają dogłębne zrozumienie Twoich klientów – zarówno w kontekście demografii, jak i ich indywidualnych potrzeb czy zainteresowań. Zyskasz wgląd w to, jak trafiły na Twoją stronę, co je na niej zainteresowało oraz co mogło stanowić dla nich wyzwanie. Wykorzystując te dane, możesz lepiej dostosowywać swoje działania marketingowe i strony internetowe.
Docieraj precyzyjnie
Komfort i zadowolenie Twoich klientów znacząco się poprawią. Zamiast otrzymywać niezwiązane z ich zainteresowaniami reklamy, będą dostawać spersonalizowane oferty w odpowiednim momencie, kiedy są najbardziej zainteresowani zakupem. Indywidualne podejście sprawi, że poczują się docenieni, co przekłada się na większą lojalność w stosunku do Twojej marki.